Het is 480 voor Christus. Na een lange periode van onderlinge strijd keren de Grieken huiswaarts en starten ze met de opbouw van hun eigen land. Dit wordt de start van wat wij nu kennen als de klassieke Griekse beschaving. Dorpje groeien uit tot steden en vanuit de nabijgelegen mijnen wordt marmer aangevoerd om paleizen en tempels te bouwen.
In Hellas bouwen spelers dorpen en steden die grenzen aan mijnen om zo marmer uit de mijn te kunnen winnen. Marmer is nodig om dorpen en steden te ontwikkelen en om bij de dragen aan de bouw van tempels en standbeelden te ere van goden. Mijnen produceren verschillende hoeveelheden marmer. Zodra een mijn wordt gesloten kan er geen marmer meer uit deze mijn worden gewonnen. Ontwikkel je steden doordacht en gebruik je marmer zo efficiënt mogelijk. Op deze wijze heb je een grote kans om het spel te winnen!
Taal |
NL/DE/EN/FR |
Complexiteit |
|
Spelontwerp |
Stefan Dorra |
Jaar |
2016 |
Jaar van Editie |
2016 |
Uitgever |
White Goblin Games |
Speluitleg
Wat zit er in de doos?
Spelregels in 4 talen
1 speelbord (dubbelzijdig)
20 marmerschijfjes
50 marmerblokjes
14 ringen
30 pilaren
3 standbeelden
1 mijnwerker
12 paarse actieblokjes
40 mijntegels
Per speler (in 4 kleuren):
1 zichtscherm
1 scoreschijfje
12 huizen
3 paleizen
3 pleinen
Extra informatie