Veelgestelde vragen

Wij streven er naar op werkdagen (tussen 9:00-18:00) binnen het uur een bevestigingsmail te sturen. In de weekenden en avonden zijn we niet altijd beschikbaar en kan de bevestiging langer duren. Is het een werkdag en heb je na een uur nog niks ontvangen, en is je spamfolder ook leeg? Neem dan gerust contact met ons op, via info@leeneenspel.nl, Facebook of Instagram.

Je kunt betalen via een Rabobank betaalverzoek in de bevestigingsmail of je kan bij het ophalen aan de deur mobiel betalen door middel van het scannen van een QR-code. Contant betalen is niet mogelijk.

Wij werken met Rabobank betaalverzoeken. Een echt betaalverzoek van de Rabobank begint altijd met: https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek.

Als je een product niet komt ophalen, hoef je uiteraard niet te betalen. Stuur een mailtje naar info@leeneenspel.nl en dan zullen we zo spoedig mogelijk het geld terug storten.

Je huurt een product per week met een maximum van 4 weken. De huurperiode gaat in op de dag dat je het ophaalt en je brengt het product aan het eind van de huurperiode weer op dezelfde werkdag terug. Voorbeeld: je haalt het spel op een maandag op en brengt het 1, 2, 3 of 4 weken later weer op een maandag terug.

Wij hebben geen speciale dag- of weekendprijzen. Je betaalt dus in principe voor de hele week, maar net als bij een bibliotheek ben je vrij om het eerder te komen inleveren. Op de contactpagina staan per datum de actuele tijden waarop je het product zonder afspraak kan terugbrengen. Je kunt ons ook altijd een mailtje sturen om een specifiek moment af te spreken waarop je het product terugbrengt.

Ja dat mag, je kan maximaal 7 producten tegelijk lenen. Te veel (grote) producten is echter niet aan te raden, omdat je dan minder tijd hebt om er goed gebruik van te maken.

Wij stellen het op prijs als je even meldt dat je niet op dat tijdstip komt. Verder kun je de bestelling altijd vrijblijvend op een ander tijdstip ophalen (zie openingstijden), mits het binnen 48 uur na bestellen is.

Dit kan alleen als je vooraf het nieuwe product hebt besteld en betaald. Zonder online bestelling worden producten niet uitgeleend.

Ja, je kunt bij ons per week verlengen tot een maximum van 4 weken. Heb je het product voor 4 weken in huis dan is verlenging niet meer mogelijk en wordt het terug verwacht.

Je kunt bij ons heel makkelijk verlengen. Aan het eind van een huurperiode krijg je van ons een herinneringsmail. Bij een huurperiode van 1-3 weken staat hierin altijd een optie om te verlengen met een bijgeleverd betaalverzoek. Als je het betaalverzoek betaald, heb je automatisch 1 week verlengd. Betaal je niet, dan verwachten wij het product op de oorspronkelijke inleverdatum terug.

Stuur ons even een mailtje over welk onderdeel het gaat, dan zullen wij (als het mogelijk is) het onderdeel vervangen, eventuele kosten hiervoor zijn voor uw rekening. Je kunt als het onderdeel niet essentieel is gewoon gebruik blijven maken van het product tot het einde van de huurperiode.

Wij streven er naar om alle producten compleet te leveren en proberen dat zo goed mogelijk te garanderen. Spellen worden daarom elke keer gecontroleerd voordat ze meegegeven worden en mocht er iets missen dan wordt de inhoudspagina op de website aangepast. Bij LEGO is het niet mogelijk om elke keer alle blokjes te tellen, daarom werken we met een weegschaal. Dit is redelijk nauwkeurig, maar het kan zeker voorkomen dat er een klein onderdeel mist zonder dat wij dat weten. Mocht je een LEGO blokje missen, probeer dan gewoon verder te bouwen. De ervaring leert dat onderdelen later soms toch weer te vinden zijn. Ben je al bijna klaar met bouwen of heb je alle LEGO blokjes al gesorteerd en uitgezocht en is het onderdeel niet te vinden? In dat geval raden we aan dat je nakijkt hoeveel er van dat specifieke onderdeel in de set horen te zitten en natelt hoeveel je er op dat moment al gebruikt hebt. De hoeveelheden van alle blokjes staan achterin de instructieboekjes. Wij maken namelijk vaak mee dat er toch ergens een bouwfoutje wordt gemaakt of dat ergens een onderdeel in de verkeerde kleur is gebruikt, waardoor er later bij het bouwen onderdelen lijken te missen. Blijkt als je klaar bent met bouwen dat het onderdeel echt afwezig is, mail ons dan even het onderdeelnummer (staat achterin het instructieboekje), dan kunnen wij de set voor de volgende huurder weer compleet maken.

Op onze site kun je bij de meeste spellen een link vinden naar een video-speluitleg op YouTube, zo kun je leren hoe je een spel speelt. We hebben echter voor een paar spellen ook een FAQ beschikbaar met vragen en antwoorden over de spelregels. Je kunt de FAQ vinden bij de informatie van een spel, naast het tabblad “inhoud”. Mocht je vraag er niet tussen staan, dan stellen wij het op prijs dat je eventuele vragen over de spelregels naar ons mailt of doorgeeft via facebook. Op die manier kunnen wij de desbetreffende spelregelhulp (FAQ) van dat spel steeds een stukje uitbreiden. Helaas kunnen wij bij gestelde vragen waarschijnlijk niet voor snelle en directe antwoorden zorgen. Heb je tijdens het spelen direct een antwoord nodig, dan raden we aan in overleg met je medespelers gewoon zelf een beslissing te nemen. Het gaat immers om het speelplezier!

Dat hangt af van hoe groot de set is en natuurlijk ook hoeveel tijd je die week beschikbaar hebt om te sorteren, te bouwen en af te breken. Wij raden aan sets van 12,50 euro of duurder minimaal 2 weken te huren, zodat je genoeg tijd hebt om de set te bouwen en weer af te breken. Natuurlijk kun je de set ook gewoon voor 1 week huren en de set vervolgens verlengen als dat nodig is. Bouwsets van onder de 10 euro zijn in principe in 1 week te bouwen, afhankelijk van hoeveel tijd je die week beschikbaar hebt. Er staat een indicatieve bouwtijd bij elke set, let wel op dat het sorteren en uitzoeken van de blokjes voor meer tijd zorgt. Houdt ook rekening met de tijd die nodig is voor het afbreken.