Wij zijn een lokale uitleenservice gevestigd in Apeldoorn (wijk Kerschoten). Omdat we geen locatie hebben waar je kunt binnenlopen werken we met een online bestelsysteem. De bestelde producten worden door ons voor je klaargelegd en vervolgens zul je de bestelling zelf bij ons moeten ophalen en aan het eind van de huurperiode weer moeten terugbrengen. Om bij ons te huren heb je geen account of abonnement nodig, maar is het wel van belang dat je over een geldig legitimatiebewijs beschikt en meerderjarig bent. Lees ook onze Algemene Voorwaarden.
Hoe werkt Leeneenspel.nl in het kort
Openingstijden
Op de contactpagina vind je de actuele openingstijden. Hier kun je het ook vinden als we een dag of dagdeel gesloten zijn. Weekenden en feestdagen zijn wij altijd gesloten. De openingstijden gelden alleen als je een door ons bevestigde bestelling of afspraak hebt. Zomaar aan komen lopen om iets te lenen is dus niet mogelijk. Bij terugbrengen is de regel, dat zolang je binnen de openingstijden komt je geen extra afspraak hoeft te maken.
Bestellen
Ons online bestelsysteem werkt heel simpel, je stopt producten in je winkelmandje, vult de gevraagde gegevens in en bestelt. Als je een bestelling hebt geplaatst reserveren we het product 48 uur voor je, heb je het dan onverhoopt nog niet opgehaald dan zullen we het product weer vrijgeven zodat andere mensen het kunnen gaan lenen.
Betalen
Betaling werkt via een betaalverzoek in de bevestigingsmail, je dient deze voordat je komt ophalen te betalen. Eventueel is er ook de mogelijkheid om aan de deur te betalen via een QR-code. Je moet in dit geval dus wel beschikken over een telefoon/app waarmee je mobiel kan betalen met een QR-code.
Ophalen
Nadat we jouw bestelling hebben binnen gekregen, leggen we de producten voor je klaar en krijg je een bevestigingsmail dat je het kunt komen ophalen. Neem bij het ophalen een geldig legitimatiebewijs mee, zodat wij de juiste bestelling aan de juiste persoon meegeven. Ophalen en inleveren kan alleen op werkdagen. Tijdens het bestellen kies je zelf voor het gewenste tijdsblok. Komt een ander tijdstip je beter uit, dan kun je altijd kiezen voor de optie “op afspraak”.
Op afspraak
Kies je voor de mogelijkheid “op afspraak”, dan vul je zelf een gewenste werkdag en tijd in. Wij zullen dan reageren of het mogelijk is om op dat tijdstip af te halen. Mocht het niet mogelijk zijn, dan proberen we samen tot een ander tijdstip te komen. Bestel bij gebruik van “op afspraak” wel een aantal uur van tevoren, dit geeft ons tijd om tot een gezamenlijk tijdstip te komen. Zonder dat de afspraak door ons bevestigd is kun je niet langskomen. Ook bij gebruik van “op afspraak” kun je maar 2 werkdagen vooruit bestellen.
Huurperiode en retourneren
Je huurt een product voor minimaal 1 week en maximaal 4 weken. De huurperiode gaat in op de dag dat je het product ophaalt. De gehuurde producten worden dan exact het gehuurde aantal weken later terug verwacht. Bijvoorbeeld als je een spel op dinsdag ophaalt met een huurperiode van 1 week, verwachten wij het de volgende dinsdag weer terug. Vlak voordat je het gehuurde terug moet brengen zal je een herinneringsmail krijgen met daarin de inleverdatum en de actuele openingstijden. De actuele openingstijden staan ook op de contactpagina. Liever op een ander tijdstip terugbrengen? Neem dan even contact op, dan kijken we naar de mogelijkheden. We verwachten dat producten in goede staat en op tijd worden teruggebracht. Is dat niet het geval, dan kunnen er kosten of een boete in rekening worden gebracht, zie ook onze Algemene Voorwaarden.
Verlengen
Je kan je bestelling ook heel makkelijk verlengen. Aan het eind van de huurperiode krijg je van ons een herinneringsmail. In deze mail staat bij een huurperiode van 1-3 weken altijd de optie om te verlengen via een meegestuurd betaalverzoek. Als je het betaalverzoek betaald, verleng je automatisch je huurperiode met 1 week. Je krijgt dan van ons een bevestiging van je verlenging en tevens de nieuwe inleverdatum toegestuurd. Betaal je niet, dan verwachten wij het product gewoon op (of voor) de oorspronkelijke inleverdatum terug. Je verlengt bij ons altijd per week tot een maximum van 4 weken. Heb je het product al voor 4 weken in huis dan is verlenging niet meer mogelijk.